Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vietnamské kulturní standardy a jejich vliv na život Vietnamců v ČR
Nguyenová, Zuzana ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Práce se zaměřuje na vietnamskou kulturu z pohledu modelu kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho a zároveň popisuje její vývoj a faktory, které ji utvářely. Důraz je kladen na vietnamskou obchodní etiketu, jenž se snaží zahrnout doposud objevené poznatky ohledně vietnamského způsobu myšlení a jednání. Pozornost je dále věnovaná charakteristice vietnamské menšiny na území ČR, zpracování statických dát týkajících se této menšiny a zhodnocení míry její integrace. Cílem vlastního výzkumu je odhalit kulturní odlišnosti vietnamské a české společnosti a popsat vliv českého prostředí na původní kulturní hodnoty a zvyky příslušníků vietnamské menšiny v ČR.
Cultural and business specifics - Japan
Božeková, Barbora ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Menšíková, Kamila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kulturními a obchodními specifiky Japonska. Úvod práce přibližuje zemi z geografického, demografického, politického či kulturního hlediska. V další části autorka charakterizuje japonský trh nejen z ekonomického pohledu, ale pozornost je věnována i kulturním aspektům japonského trhu a jeho současným trendům. Následně je charakterizován průběh obchodního jednání a obchodní etikety v Japonsku. Druhá část práce klasifikuje kulturní odlišnosti mezi ČR a Japonskem pomocí Hofstedeho dimenzí. Poznatky plynoucí z nich byly porovnávány s výsledky vlastního výzkumu. Výzkum byl proveden pomocí dotazníku, jehož cílem bylo porovnat a analyzovat změny v postojích a chování Japonců za poslední desetiletí.
Zvláštnosti podnikatelského prostředí, obchodní a kulturní zvyklosti regionu Rhone-Alpes
Zemková, Hana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat podnikatelské prostředí a zachytit specifika obchodního jednání a kulturní zvyklosti francouzského regionu Rhône-Alpes a také zjistit, zda je region vhodný pro vstup českých podnikatelů na trh. Výsledná práce by mohla sloužit jako příručka pro potenciální investory, podnikatele a obchodní zástupce. Vlastní text je členěn do sedmi kapitol. Úvodní kapitola podává základní přehled o regionu z hlediska administrativního, geografického, demografického a historického. Druhá kapitola analyzuje ekonomické prostředí, průmysl, zemědělství, infrastrukturu, cestovní ruch a zahraniční obchod regionu. Obsahem třetí kapitoly je zhodnocení technologického prostředí, které má v regionu velmi významné postavení. Čtvrtá kapitola se soustředí na obchodní zvyklosti a etiketu a na kulturní specifika, jejichž porozumění je důležité pro úspěšnou obchodní spolupráci. Pátá kapitola hodnotí atraktivitu podnikatelského prostředí a uvádí jeho silné a slabé stránky. Šestá kapitola se věnuje spolupráci mezi Českou republikou a regionem. Poslední kapitola obsahuje dotazník a výsledky dotazníkového šetření. Práce čerpá z českých i zahraničních knižních a internetových zdrojů, statistik a indexů mezinárodních organizací a je doplněna o informace pana Martina Dytrycha z Francouzsko-české obchodní komory a osobní zkušenosti podnikatelů.
Obchodní a kulturní zvláštnosti Konga
Osoha, Štěpán ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
První část práce je věnována základním informacím o Kongu a to konkrétně informacím o geografii, historii, politické a ekonomické situaci. Následující kapitola se zabývá kulturními zvláštnostmi. Popisuje obyvatelstvo, jeho jazyky a náboženství, tradice a zvyky nebo také postavení žen a dětí ve společnosti. Poslední část je zaměřena na odlišnosti obchodního jednání s konžskými partnery a veškeré nezbytné body, na které by zahraniční partneři neměli zapomínat.
Vliv médií na vývoj podnikatelské etikety v ČR
Dvořáková, Adéla ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na oblast podnikatelské etikety v České republice. Cílem mé práce je popsat, jak média působí, jaké mají účinky a jak se podílejí na vytváření mediální reality. Zároveň práce definuje a analyzuje jaký vliv médií na podnikatelskou etiketu. V první části práci jsou definována slova jako etiketa, podnikatelské etiketa a její základní pravidla či podnikatelská etika. Druhá část práce se zabývá samotnému vlivu a účinkům médií na jednotlivce a společnost z teoretického hlediska. Poslední část práce je zaměřena na zkoumání konkrétního vlivu mediálních produktů na oblast etikety. Mimo jiné je zde navržena vlastní rubrika do tištěných periodik zabývající se podnikatelskou etiketou.
Obchodní jednání s partnerem ze Singapuru
Vůjtěchová, Petra ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Práce nazvaná Obchodní jednání s partnerem ze Singapuru má za hlavní cíl přiblížit toto teritorium, jako potenciálního obchodního partnera. Obsahuje jak geografické, demografické, tak i praktické poznatky o tomto ostrovním státě. Převážná část je věnována průběhu a zvyklostem obchodního jednání se singapurskými obchodníky.
Obchodní a kulturní zvláštnosti Barmy
Tomková, Markéta ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je nastínit průběh obchodního jednání v Barmě, základy obchodní etikety a kulturní specifika země a dále ověřit hypotézu, zda jsou natolik odlišné od našich zvyklostí, aby zabránily vzájemné komunikaci a obchodnímu vyjednávání mezi občany České republiky a Barmy, anebo tyto záležitosti výrazně zkomplikovaly. Výsledná práce by měla sloužit jako komplexní příručka budoucím investorům, podnikatelům, obchodním zástupcům i dalším lidem, kteří se chtějí o této zemi dozvědět něco bližšího. Vlastní text je členěn do čtyř kapitol, přičemž úvodní kapitola rozebírá základní charakteristiky země, jako je historie, geografie, demografie, administrativně-správní členění země a současná politická situace. Druhá kapitola se blíže soustředí na stav barmské ekonomiky a obchodním vztahy s Českou republikou s důrazem na základní podmínky uplatnění českého zboží na místním trhu. Obsahem třetí kapitoly je analýza obchodních zvyklostí a etikety a poslední kapitola se zaměřuje na specifické rysy barmské kultury, jejichž bližší poznání vytváří základní předpoklad pro pochopení povahy zdejších obyvatel a navázání úspěšných obchodních vztahů. Práce vychází z českých i zahraničních knižních a internetových zdrojů, statistik mezinárodních organizací, postřehů průvodkyně Radky Tkáčikové, osobních zkušeností zahraničních podnikatelů působících v Barmě a informací poskytnutých Ing. Ivanem Chválnym ze Zastupitelského úřadu ČR v Bangkoku.
Comparison of Czech and Russian Deal Etiquette
ZAHRÁDKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání ruské a české obchodní etikety. Jsou zde popsány jednotlivé situace, se kterými se setkávají obchodníci při obchodních schůzkách se zahraničními partnery. Ke každé rozebírané tematice jsou přiřazena všeobecná pravidla obchodního protokolu doplněná o zvláštnosti charakteristické pro ruskou a českou obchodní etiketu. V práci je podrobně popsán proces seznamování a představování ? řečová etiketa, podávání ruky, vizitky. V další části jsou rozebrána protokolární pravidla průběhu obchodního jednání včetně psychologických zásad správného jednání. Následuje krátký exkurz do problematiky obchodních obědů a správného výběru darů pro zahraničního partnera.
Profesní etiketa v obchodním styku
REIFOVÁ, Sabina
Záměrem práce je definovat profesní etiketu z pohledu podnikatelského prostředí dvou zemí České republiky a Španělska. Z hlediska zkoumané problematiky se autorka zaměřila na možnosti komunikace verbální {--} osobní, telefonickou, písemný styk a neverbální formy. Komunikace je klíčovým jevem ovlivňujícím obchodní styk mezi manažery. Proto autorka považuje komunikaci za jeden z nejpodstatnějších rysů, z něhož lze vnímat pravidla etikety a následně je zhodnocovat. Popsala, jaká mají být formální pravidla při jejich používání, vytyčila pozitivní a negativní stránku každé z nich a poukázala na drobné nuance v chápání a užívání pravidel komunikace podnikatelů v mentálně odlišných státech V závěru práce autorka komparačně analyzovala jednotlivé mentální projevy obou národností,které se promítají do podnikatelského interkulturního střetu.
Zvláštnosti podnikatelského prostředí, obchodní a kulturní zvyklosti - Jamaica.
Buchtová, Lucie ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na analýzu podnikatelského prostředí, kulturních a obchodních zvyklostí na Jamajce. Mým cílem je představit tuto malou zemi zahraničním investorům a tím jim dopomoci více poznat zdejší trh. Moje práce je rozdělena do čtyř částí na základě PEST analýzy, jež popisuje čtyři různé oblasti podnikatelského prostředí. První kapitola obsahuje základní informace o Jamajce včetně geografických údajů, historie země a charakteristiky obyvatelstva. Druhá kapitola se zabývá první částí PEST analýzy - právním a politickým prostředím na Jamajce. Další část mé práce je věnována ekonomické situaci na Jamajce a specifické roli přímých zahraničních investic. Jádrem mé bakalářské práce je čtvrtá kapitola, která zahrnuje informace o obchodní etiketě, kulturních a sociálních zvyklostech, normách a hodnotách, jež jsou analyzovány na základě výzkumu G. Hofsteda. Poslední kapitola popisuje technologické prostředí země a srovnává pozici jamajského vědy a výzkumu s ostatními státy světa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.