|
Vietnamské kulturní standardy a jejich vliv na život Vietnamců v ČR
Nguyenová, Zuzana ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Práce se zaměřuje na vietnamskou kulturu z pohledu modelu kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho a zároveň popisuje její vývoj a faktory, které ji utvářely. Důraz je kladen na vietnamskou obchodní etiketu, jenž se snaží zahrnout doposud objevené poznatky ohledně vietnamského způsobu myšlení a jednání. Pozornost je dále věnovaná charakteristice vietnamské menšiny na území ČR, zpracování statických dát týkajících se této menšiny a zhodnocení míry její integrace. Cílem vlastního výzkumu je odhalit kulturní odlišnosti vietnamské a české společnosti a popsat vliv českého prostředí na původní kulturní hodnoty a zvyky příslušníků vietnamské menšiny v ČR.
|
|
Cultural and business specifics - Japan
Božeková, Barbora ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Menšíková, Kamila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kulturními a obchodními specifiky Japonska. Úvod práce přibližuje zemi z geografického, demografického, politického či kulturního hlediska. V další části autorka charakterizuje japonský trh nejen z ekonomického pohledu, ale pozornost je věnována i kulturním aspektům japonského trhu a jeho současným trendům. Následně je charakterizován průběh obchodního jednání a obchodní etikety v Japonsku. Druhá část práce klasifikuje kulturní odlišnosti mezi ČR a Japonskem pomocí Hofstedeho dimenzí. Poznatky plynoucí z nich byly porovnávány s výsledky vlastního výzkumu. Výzkum byl proveden pomocí dotazníku, jehož cílem bylo porovnat a analyzovat změny v postojích a chování Japonců za poslední desetiletí.
|
|
Zvláštnosti podnikatelského prostředí, obchodní a kulturní zvyklosti regionu Rhone-Alpes
Zemková, Hana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat podnikatelské prostředí a zachytit specifika obchodního jednání a kulturní zvyklosti francouzského regionu Rhône-Alpes a také zjistit, zda je region vhodný pro vstup českých podnikatelů na trh. Výsledná práce by mohla sloužit jako příručka pro potenciální investory, podnikatele a obchodní zástupce. Vlastní text je členěn do sedmi kapitol. Úvodní kapitola podává základní přehled o regionu z hlediska administrativního, geografického, demografického a historického. Druhá kapitola analyzuje ekonomické prostředí, průmysl, zemědělství, infrastrukturu, cestovní ruch a zahraniční obchod regionu. Obsahem třetí kapitoly je zhodnocení technologického prostředí, které má v regionu velmi významné postavení. Čtvrtá kapitola se soustředí na obchodní zvyklosti a etiketu a na kulturní specifika, jejichž porozumění je důležité pro úspěšnou obchodní spolupráci. Pátá kapitola hodnotí atraktivitu podnikatelského prostředí a uvádí jeho silné a slabé stránky. Šestá kapitola se věnuje spolupráci mezi Českou republikou a regionem. Poslední kapitola obsahuje dotazník a výsledky dotazníkového šetření. Práce čerpá z českých i zahraničních knižních a internetových zdrojů, statistik a indexů mezinárodních organizací a je doplněna o informace pana Martina Dytrycha z Francouzsko-české obchodní komory a osobní zkušenosti podnikatelů.
|
|
Obchodní a kulturní zvláštnosti Konga
Osoha, Štěpán ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
První část práce je věnována základním informacím o Kongu a to konkrétně informacím o geografii, historii, politické a ekonomické situaci. Následující kapitola se zabývá kulturními zvláštnostmi. Popisuje obyvatelstvo, jeho jazyky a náboženství, tradice a zvyky nebo také postavení žen a dětí ve společnosti. Poslední část je zaměřena na odlišnosti obchodního jednání s konžskými partnery a veškeré nezbytné body, na které by zahraniční partneři neměli zapomínat.
|
|
Vliv médií na vývoj podnikatelské etikety v ČR
Dvořáková, Adéla ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na oblast podnikatelské etikety v České republice. Cílem mé práce je popsat, jak média působí, jaké mají účinky a jak se podílejí na vytváření mediální reality. Zároveň práce definuje a analyzuje jaký vliv médií na podnikatelskou etiketu. V první části práci jsou definována slova jako etiketa, podnikatelské etiketa a její základní pravidla či podnikatelská etika. Druhá část práce se zabývá samotnému vlivu a účinkům médií na jednotlivce a společnost z teoretického hlediska. Poslední část práce je zaměřena na zkoumání konkrétního vlivu mediálních produktů na oblast etikety. Mimo jiné je zde navržena vlastní rubrika do tištěných periodik zabývající se podnikatelskou etiketou.
|
|
Obchodní jednání s partnerem ze Singapuru
Vůjtěchová, Petra ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Práce nazvaná Obchodní jednání s partnerem ze Singapuru má za hlavní cíl přiblížit toto teritorium, jako potenciálního obchodního partnera. Obsahuje jak geografické, demografické, tak i praktické poznatky o tomto ostrovním státě. Převážná část je věnována průběhu a zvyklostem obchodního jednání se singapurskými obchodníky.
|
|
Obchodní a kulturní zvláštnosti Barmy
Tomková, Markéta ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je nastínit průběh obchodního jednání v Barmě, základy obchodní etikety a kulturní specifika země a dále ověřit hypotézu, zda jsou natolik odlišné od našich zvyklostí, aby zabránily vzájemné komunikaci a obchodnímu vyjednávání mezi občany České republiky a Barmy, anebo tyto záležitosti výrazně zkomplikovaly. Výsledná práce by měla sloužit jako komplexní příručka budoucím investorům, podnikatelům, obchodním zástupcům i dalším lidem, kteří se chtějí o této zemi dozvědět něco bližšího. Vlastní text je členěn do čtyř kapitol, přičemž úvodní kapitola rozebírá základní charakteristiky země, jako je historie, geografie, demografie, administrativně-správní členění země a současná politická situace. Druhá kapitola se blíže soustředí na stav barmské ekonomiky a obchodním vztahy s Českou republikou s důrazem na základní podmínky uplatnění českého zboží na místním trhu. Obsahem třetí kapitoly je analýza obchodních zvyklostí a etikety a poslední kapitola se zaměřuje na specifické rysy barmské kultury, jejichž bližší poznání vytváří základní předpoklad pro pochopení povahy zdejších obyvatel a navázání úspěšných obchodních vztahů. Práce vychází z českých i zahraničních knižních a internetových zdrojů, statistik mezinárodních organizací, postřehů průvodkyně Radky Tkáčikové, osobních zkušeností zahraničních podnikatelů působících v Barmě a informací poskytnutých Ing. Ivanem Chválnym ze Zastupitelského úřadu ČR v Bangkoku.
|
|
Comparison of Czech and Russian Deal Etiquette
ZAHRÁDKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání ruské a české obchodní etikety. Jsou zde popsány jednotlivé situace, se kterými se setkávají obchodníci při obchodních schůzkách se zahraničními partnery. Ke každé rozebírané tematice jsou přiřazena všeobecná pravidla obchodního protokolu doplněná o zvláštnosti charakteristické pro ruskou a českou obchodní etiketu. V práci je podrobně popsán proces seznamování a představování ? řečová etiketa, podávání ruky, vizitky. V další části jsou rozebrána protokolární pravidla průběhu obchodního jednání včetně psychologických zásad správného jednání. Následuje krátký exkurz do problematiky obchodních obědů a správného výběru darů pro zahraničního partnera.
|
|
Profesní etiketa v obchodním styku
REIFOVÁ, Sabina
Záměrem práce je definovat profesní etiketu z pohledu podnikatelského prostředí dvou zemí České republiky a Španělska. Z hlediska zkoumané problematiky se autorka zaměřila na možnosti komunikace verbální {--} osobní, telefonickou, písemný styk a neverbální formy. Komunikace je klíčovým jevem ovlivňujícím obchodní styk mezi manažery. Proto autorka považuje komunikaci za jeden z nejpodstatnějších rysů, z něhož lze vnímat pravidla etikety a následně je zhodnocovat. Popsala, jaká mají být formální pravidla při jejich používání, vytyčila pozitivní a negativní stránku každé z nich a poukázala na drobné nuance v chápání a užívání pravidel komunikace podnikatelů v mentálně odlišných státech V závěru práce autorka komparačně analyzovala jednotlivé mentální projevy obou národností,které se promítají do podnikatelského interkulturního střetu.
|
|
Zvláštnosti podnikatelského prostředí, obchodní a kulturní zvyklosti - Jamaica.
Buchtová, Lucie ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na analýzu podnikatelského prostředí, kulturních a obchodních zvyklostí na Jamajce. Mým cílem je představit tuto malou zemi zahraničním investorům a tím jim dopomoci více poznat zdejší trh. Moje práce je rozdělena do čtyř částí na základě PEST analýzy, jež popisuje čtyři různé oblasti podnikatelského prostředí. První kapitola obsahuje základní informace o Jamajce včetně geografických údajů, historie země a charakteristiky obyvatelstva. Druhá kapitola se zabývá první částí PEST analýzy - právním a politickým prostředím na Jamajce. Další část mé práce je věnována ekonomické situaci na Jamajce a specifické roli přímých zahraničních investic. Jádrem mé bakalářské práce je čtvrtá kapitola, která zahrnuje informace o obchodní etiketě, kulturních a sociálních zvyklostech, normách a hodnotách, jež jsou analyzovány na základě výzkumu G. Hofsteda. Poslední kapitola popisuje technologické prostředí země a srovnává pozici jamajského vědy a výzkumu s ostatními státy světa.
|